
Fra 2017 til 2020 er salget af plasticbæreposer halveret. Til gengæld er salget af genanvendelige poser mere end fordoblet.
– Det er en markant ændring i vores kunders adfærd; At huske at tage en pose med hjemmefra frem for at købe en plasticpose. Det viser klart, hvordan bevidstheden om brugen af plastic er vokset, siger konst. kædedirektør Rikke Wolff, Irma.
For at flytte kunderne fra plastik til genanvendelige stofposer. Senest har Irma sammen med designeren Klaus Samsøe udviklet upcyclet fra kasserede restaurantduge og servietter – og det er i den grad faldet i kundernes smag. Her kniber det nærmest at følge med efterspørgslen, fortæller Irma.
– Vi ser en grundlæggende forandring af en ellers mangeårig vane. Derfor forventer vi fortsat fald i salget af plasticposer – og vi glæder os til at komme med andre kreative og bæredygtige løsninger til kunderne, så de kan transportere varerne hjem uden at belaste miljøet, siger Rikke Wolff.
